Detta får du faktiskt stoppa i dig:

Ja, den godkända listan är ju hur lång som helst, men orkar inte skriva varenda grönsak i hela världen!

  • kött, fisk, fågel, ägg
  • grönsaker
  • frukt och bär
  • popcorn
  • naturella nötter
  • kolsyrat vatten med eller utan smak
  • naturell yoghurt och naturell fil
  • yoggi MINI yoghurt utan tillsatt socker
  • vatten
  • keso
  • kesella
  • fun light saft
  • grovt bröd och surdegsbröd
  • knäckebröd
  • pålägg så som skinka, kalkon, osv.
  • EGENpressad juice är den enda juice som är okej:)

 

Det är faktiskt väldigt lätt att göra nyttiga saker goda. släng i lite frysta bär i yoghurten, gör en god smoothie av det!
En superenkel räddare mot sötsuget är faktiskt hallonvatten! Kallt vatten med frysta hallon.

Har jag missat något? Skriv en kommentar så lägger jag till!



Kommentarer
Jennie

Hur kan fun light vara okej men inte tex cola light =)? Sött som sött?

Är lite sugen på att gå med så ska läsa vad som gäller. Körde nämligen en sötavvänjning för ett år sedan men då uteslöt vi ALLT tillsatt socker så skinka, leverpastej osv gick också bort. Fanns bara ett bröd utan tillsatt socker osv osv =).



Men som sagt väldigt nyfiken på varför fun light är okej men inte cola light.

2012-01-02 @ 12:39:18
URL: http://nennie.webblogg.se/
Carro

Hej jennie!



Du har rätt, sött som sött! Men tanken med att läsken inte finns med men fun light, är för att det fortfarande är MER konstgjort socker i en läsk än i en liten del fun light. Fun lighten finns också med för att många har detta i sin kesella istället för att köpa kesella med smak som är fullt med socker!



Just känslan med att man dricker just läsk är ju den iallafall jag vill få bort, och jag kan ju bara tala för mig själv:)



Måste säga att det var en stort projekt det där med att ta bort ALLT socker, måste tagit sjukt mycket tid?? :)

Själv har jag inte tid eller ork till att ta bort allt, men det mest självklara som jag vill få bort från mig är ju just godis, läsk, skräpmat osv!



Sen hoppas jag att man tänker med sunt förnuft, att man kanske inte hinkar i sig fun light! Detta är ju ändå ingen lag, utan alla kör efter sina förutsättningar:)



Hoppas du joinar!

2012-01-02 @ 12:46:37
URL: http://hundradagars.blogg.se/
Lina

Alltså, skall ni skippa just socker helt, i 100 dagar, kan ni stryka frukt, bär, mini yoghurt, fun light och egenpressad juice :)

Det är otroligt mycket fruktos i som tas upp av kroppen och påverkar precis som "vanligt" socker. Allså när det kommer in i kroppen märker kroppen ingen skillnad, det är bara du som känner dig duktigare :)

Men ni kanske inte ska vara så strikta, utan mest hoppas rent socker lixom? :)

2012-01-02 @ 17:30:12
URL: http://energetic.blogg.se/
Carroliten

man får ju göra precis som man vill, men det fruktos är ju ändå bättre än det vita sockret om du förstår vad jag menar! sen e väl tanken att kanske ändra livsstilen, iallafall för min del. inte att sluta leva alls! socker kommer man aldrig undan om man inte vill leva som världens tråkigaste människa i resten av livet ;)



hellre frukt än en skål godis! det är ju faktiskt näringen vi vill åt ;)

2012-01-02 @ 18:55:41
URL: http://caarroliten.blogg.se/
Linda

Hejsan! Detta låter toppen och jag ska absolut hänga på! Försöker få med min sambo med men han har en förkärlek för kakor :)



Jag har inte så stor koll på detta med kost och har därför några frågor.

När det gäller pålägg, är det ok att äta ost?

Vad skall man kolla efter i innehållsförteckningen på matvarorna för att se hur mycket socker de innehåller?



Jätte kul att du gör detta, det peppar många. speciellt då man kan få tips och ideér här på bloggen, blir mindre komplicerat då.



Kör hårt! :)

2012-01-04 @ 08:36:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0