Tips på bra sötningsdämpare!

Här kommer lite tips på vad man kan käka om man vill dämpa sötsuget!

Aleks rekommenderade jordnötssmör, fullt med bra fetter och proteiner för den sötsugne!



Jennie
om 2 januari!:
Ett tips på att smaksätta kesella osv är att använda vaniljpulver. Jag pratar alltså inte om vaniljsocker utan det där underbara bruna somm kommer från vaniljstänger. Vet ju dock inte om det är tillåtet =), men om det är det så är det guld att använda.
Tugga på lakritsrot ska tydligen också vara bra =)

Ett annat litet tips är till alla er som liksom jag älskar kalla såser till köttet. Använd turkistlättyoughurt och tillsätt sedan det ni vill ha. Går även att göra egen dipp med detta eftersom det är socker i de dipper man köper. Så gör gurk och moröttsstavar och sätt er framför tv:n och njut!


Kommer förhoppningsvis fler:)


Kommentarer
Karro

Vilken rolig blogg!!

Har själv tappat 16 kilo i höst o har då utesluter socker o en del kolhydrater!! Har mina 5 kilo kvar nu! Jag har unnat mej i jul!

Jag hade gärna hängt på här, men såg att ni uteslutit nötter. De är det enda som jag unnar mej på en del helger o de tänker jag inte plocka bort;)!

Lycka till alla!!

Kram K

2012-01-02 @ 17:13:33
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Lina

Vaniljpulver innehåller inget socker alls, kolhydrater = 0 så det borde ni kunna äta. Det är otroligt gott att smaksätta yoghurten med. Men varför lättyoughurt? Mer kolhydrater i det och kolhydrater omvandlas till socker i kroppen.. :)

2012-01-02 @ 17:25:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0