Peptalk från en rutinerad medlem!

Evelina och Carro körde ju 100 dagar i mars 2011-juni 2011.
Här kommer hennes peptalk!

"Carro bad mig att skriva ett litet inspirationsinlägg inför de stundande dagarna. Som några av er redan vet så körde jag och carro ett rejs i våras i samma koncept, då startade vi i mars månad och var "klara" i början på juni. Oj så mycket åsikter folk hade, vi blev idiotförklarade både en, två och fem gånger. Men ju fler dagar vi klarade desto tystare blev omgivningen. Det är därför jättekul att Carro denna gången har lyckats få med såpass många redan. Och förhoppningsvis blir det fler när folk ligger med sin bakfylle ångest på söndag. Åh det är bara bra! Tillbaka till det "inspirerande". Vissa är med i det här för att må bättre, vissa för att finslipa sig själv en aning och vissa för att gå ut hårt och helt enkelt göra en förändring av sin livsstil, hälsa och fysiska form. När jag gjorde det i våras var det för att se om det blev någon skillnad på mina resultat med träningen. Jag hade precis lagt handbollsskorna på hyllan efter två jobbiga år, vissa vet vad som hände andra inte, men det hör inte hit. Jag kände iaf att jag skulle ta tag i livet och uppnå en fysisk och psykisk form jag var nöjd med, sen när carro hängde på gangnade det den lilla tävlingsinstinkten man sitter inne på, ska dock inte glömmas att det bara är mot sig själv man tävlar. Iaf, innan vi satte igång mätte jag mig själv, inte för att det skulle bli någon bantningskur, men jag var ändå nyfiken ifall det kommer ske något och isf hur mycket. Jag vägde mig inte, då det kan ge ett falskt perspektiv på vad man åstakommit. Det jag vill ha sagt är det att genom dessa hundra dagar utan sötsaker och onödigheter minskade jag drastiskt i cm, utan att banta. Träningen och den omlagda kosten resulterade i: midja -5cm, höft -7cm, lår -4 cm och stuss - 8. Jag orkade träna hårdare, var piggare och kände mig bra mycket snyggare. Och mycket pågrund av dessa 100 dagar. Varför man sen föll tillbaka lite i godisätandet efter är en annan fråga, men nu kör vi igen och ser vad denna period resulterar i. Blev ett hej dundrans långt inlägg det här, och har ni orkat läsa enda hit ner, Grattis! 3 dagar kvar, sen kör vi!"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0