Bra att äta efter träning

Sandra hade en bra fråga på facebook, hon undrade vad man skulle käka efter träning på kvällen som är bra både för muskler o hälsan o allt vad det innebär.

Maria rekommenderade naturell kesella med osaltade nötter, eller att smaksätta kesellan med fun light.

Louise tyckte det var bra med knäckemacka med ägg.

Jag, Carro brukar käka keso ibland efteråt, gott med frysta bär, funkar också bra på knäckemackan med kanske en skinkskiva + avocado samt lite grillkrydda.


Oftast efter träning när man kommer hem vill man ju ha i sig något snabbt och lätt just precis då!

Har ni fler tips på snabbt nyttigt mellanmål så skriv det, så lyfter jag fram allt!


Kommentarer
Linda

Jag är så på! Började i går! Har dock frågor: 1, är det ok att äta sockerfri ketchup, om inte, vad ska jag äta istället för ketchup? 2.Om man inte gillar nötter, vad ska man äta för mellanmål på jobbet? Något lätt, ogillar även keso, kesella går ner men det är ingen favorit. 3. Är det ok att äta kaviar på mackan?4. Frukt och bär=socker, är det ok att göra smothi med tex blåbär och hallon? 5. Vodka innehåller inget socker, är det ok att dricka en drink "skinny bitch"= vodka med bubbelvatten och lime, det är antagligen bättre än vin!? Tacksam för svar:) Linda

2012-01-04 @ 18:01:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0