Läsarfrågor

Elsa

Hur är det med rotfrukter? Funkar det att käka?

Svar:
Hej hopp!
Rotfrukter är ju kanon att käka, kan det blir mer naturligt? ;) Kör bara kör!




Linda
om Detta får du faktiskt stoppa i dig::
Hejsan! Detta låter toppen och jag ska absolut hänga på! Försöker få med min sambo med men han har en förkärlek för kakor :)

Jag har inte så stor koll på detta med kost och har därför några frågor.
När det gäller pålägg, är det ok att äta ost?
Vad skall man kolla efter i innehållsförteckningen på matvarorna för att se hur mycket socker de innehåller?

Jätte kul att du gör detta, det peppar många. speciellt då man kan få tips och ideér här på bloggen, blir mindre komplicerat då.

Kör hårt! :)


Svar:
Hej Linda!
Härligt, klart du ska haka på! :)

Jag kan tycka att ost är okej faktiskt, tanken med detta är väl kanske inte att utesluta allt socker, utan mer bara äta vanligt och hälsosamt under 100 dagar, har man inte 17 ostskivor på så ska det inte vara några problem! Finns ju dessutom ost med mindre fettprocent, och det kan man ju aktivt välja:)

Det kan vara smart att kolla innehållet på sakerna du tänker äta, men stirra dig heller inte blind på det. Men tänk på att det är väldigt mycket socker i exempelvis yoghurt och smaksatt fil. Därför är det bättre att ta alla mjölkprodukter naturella och istället smaksätta dem själv med frukt eller till exempel fun light!
Juice är det ju också som bekant massa socker i men det är ju faktiskt "inte okej" dessa dagar!

Är du inte medlem i gruppen på facebook tycker jag du ska gå med, 100 dagars nyttighet heter vi nu.

Lycka till:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0