Läsarfråga!

Fick en bra fråga från en tjej som heter Jennie angående diskussionen vi har haft på facebook gällande fun light kontra lightläsk!

Såhär skrev hon:
"Hur kan fun light vara okej men inte tex cola light =)? Sött som sött?
Är lite sugen på att gå med så ska läsa vad som gäller. Körde nämligen en sötavvänjning för ett år sedan men då uteslöt vi ALLT tillsatt socker så skinka, leverpastej osv gick också bort. Fanns bara ett bröd utan tillsatt socker osv osv =).

Men som sagt väldigt nyfiken på varför fun light är okej men inte cola light."

Detta svarade jag, Carro:
"Hej jennie!

Du har rätt, sött som sött! Men tanken med att läsken inte finns med men fun light, är för att det fortfarande är MER konstgjort socker i en läsk än i en liten del fun light. Fun lighten finns också med för att många har detta i sin kesella istället för att köpa kesella med smak som är fullt med socker!

Just känslan med att man dricker just läsk är ju den iallafall jag vill få bort, och jag kan ju bara tala för mig själv:)

Måste säga att det var en stort projekt det där med att ta bort ALLT socker, måste tagit sjukt mycket tid?? :)
Själv har jag inte tid eller ork till att ta bort allt, men det mest självklara som jag vill få bort från mig är ju just godis, läsk, skräpmat osv!

Sen hoppas jag att man tänker med sunt förnuft, att man kanske inte hinkar i sig fun light! Detta är ju ändå ingen lag, utan alla kör efter sina förutsättningar:)

Hoppas du joinar!"

Nu skrev ju jag mina åsikter om saken, tyck gärna till ni också!


Kommentarer
Jennie

Tack för svaret =)! Tror allt jag ska gå med men det får nog bli 9 januari så har jag hunnit dricka upp alla cola light här hemma ;)

Ja det där med att ta bort allt med tillsatt socker var ett jäkla meckande. Det fanns i verkligen allt. Man fick göra alla maträtter från grunden osv. Vi åt iofs vitt mjöl så vi kunde laga tex pannkakor och ha på frysta hallon osv. Ja man har olika sätt att gå till väga.

Men det gav effekt såsom att jag inte drack något annat än smaksatt vatten fram till augusti =). Men sen halkade jag dit igen på denn där colan...! Aja, helt klart spännande detta. Tror dock jag kommer tillåta hemmagjord "skräpmat" om den går att göra utan socker då vill säga!

Stort lycka till till er alla!

2012-01-02 @ 13:17:10
URL: http://nennie.webblogg.se/
Carro

okej, starkt iallafall!



Men haka gärna på :)



Är du medlem i gruppen på facebook? Lägg till dig annars:) 100 dagar utan sötsaker

2012-01-02 @ 15:42:40
URL: http://hundradagars.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0