En vecka är gjord!

Då var en vecka gjord!
Hoppas det känns bra för alla.
Jag känner själv inte direkt att jag har saknat något. Som med allt annat så handlar det om att man bara ska bestämma sig på riktigt. Jag tror, att om man inte klarar det så vill man inte egentligen. Innerst inne.

Själv var man på kick off i helgen. Och jag har en confession. Nu snackar vi frestelser! Det var alkohol, läsk, kakor och onyttiga alternativ!
Känner mig ändå stolt att jag drack vatten hela vägen fram tills klockan var... ca 22 på lördagen (höll på sen i torsdags kväll).
Haha, då gjorde jag ett undantag och drack. Pratade med Lollo som var med på det här med att inte dricka alkohol, och hon tyckte jag skulle köra!
Jag tror ingen fattar utan möjligtvis Sandra då som jobbar på samma ställe som mig, men det är ett sånt gött gäng och att unna sig detta då under just den kvällen var faktiskt precis rätt. Och det var faktiskt värt det!

Men det känns lite som att jag har svikit mig själv om jag ska vara ärlig!
Även om jag vet att det inte är ett krav att vara utan alkohol, och att jag faktiskt inte åt något onyttigt alls!
Så känns det som ett svek.

Men jag får se det så som att det faktiskt är så att jag har varit skitduktig med maten. Valt de bra alternativen, tänkt på det. Bara för att man har ett "breakdown" så betyder inte det att hela min nyttiga livsstil falerar!

Kom ihåg det, det är helheten som räknas!

Kolla in facebooksidan också, hoppas alla får pepp och inspiration därifrån, finns mycket recept och motiverade människor!

Vi är ju över 50 personer nu och det är grymt!


Kommentarer
Ebba

Hejsan!

Jättebra blogg och initiativ, jag kämpar på jag också. Ingenting känns speciellt jättejobbigt som ni skrev i detta inlägg. Tvärtom så känner jag mig mycket piggare och fräschare på bara en vecka - vilket gör det värt att skippa en cola/cheese där och där ;).



Jag har en fundering kring hur det ligger till med sushi, tänkte höra om ni har koll på det. Hur nyttigt är det egentligen? Jag har hört ifrån vissa att det är jättebra för det innehåller inget kolesterol. Men sen hör man på andra håll att det innehåller mängder med socker och vingäger i riset som gör att det inte alls blir hälsosamt.

Har jag varit lurad då jag varit överlycklig då jag älskar "nyttig" mat för en gångs skull? :P

2012-01-11 @ 11:34:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0