Läsarfråga!

Ebba om En vecka är gjord!:
Hejsan!
Jättebra blogg och initiativ, jag kämpar på jag också. Ingenting känns speciellt jättejobbigt som ni skrev i detta inlägg. Tvärtom så känner jag mig mycket piggare och fräschare på bara en vecka - vilket gör det värt att skippa en cola/cheese där och där ;).

Jag har en fundering kring hur det ligger till med sushi, tänkte höra om ni har koll på det. Hur nyttigt är det egentligen? Jag har hört ifrån vissa att det är jättebra för det innehåller inget kolesterol. Men sen hör man på andra håll att det innehåller mängder med socker och vingäger i riset som gör att det inte alls blir hälsosamt.
Har jag varit lurad då jag varit överlycklig då jag älskar "nyttig" mat för en gångs skull? :P


Hej Ebba!
Skönt att höra att det går lätt för dig! Allt handlar ju tillslut om inställning, och har man den är det inga som helst problem.

Bra fråga det där med sushi, fisk o avocado och mycket som är med där är ju nyttigt, och det där med riset har jag faktiskt inte jättebra koll på. Jag tänkte faktiskt bolla över detta till deltagarna, vad anser ni??


Kommentarer
airaM

Det är klart att det är mycket kolisar i riset, men det är ju som med frukt, tycker jag. Det är ju ändå inte onyttigt. Sen är ju fisken så himla nyttig att jag tycker att det jämnar ut sej. :) Jag tänker inte plocka bort sushin..

2012-01-13 @ 09:30:35
URL: http://blogg.mama.nu/somenoppenblogg
Evelina

Jag tycker det är okej! Det är framförallt ett bra alternativ om man är ute på vift och inte vill ta en sallad till lunch/middag. De nyttiga sakerna väger helt klart upp de mindre nyttiga :)

2012-01-13 @ 09:40:08
Anonym

Hej! Jag anser att sushi inte är okej under våra 100 dagar, då riset innehåller massa socker (därför det klibbar så bra och rullarna håller) om man måste äta och det inte finns något bättre alternativ så kanske, annars absolut inte. Man kan be om sashimi på sushistället=utan ris! Kör hårt! Linda

2012-01-14 @ 16:06:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0